Menu

Tijdens een uitgebreid intakegesprek, bij een van onze vestigingen in Rotterdam, bekijken we samen met de ouders en de leerling goed naar de behoeftes en het doel van de huiswerkbegeleiding. Op basis hiervan maken we een plan van aanpak hoe we de begeleiding het beste aan kunnen laten sluiten op iedere leerling.

Huiswerkbegeleiding in Rotterdam in de praktijk

Bij AFTER’S COOL in Rotterdam, maar ook op onze andere vestigingen, wordt iedere dag al het leer- en maakwerk behandeld. Bij onze huiswerkbegeleiding in Rotterdam werken wij met een vast team van begeleiders die kunnen helpen met alle vakken. De lesstof wordt overhoord en het maakwerk wordt iedere dag nagekeken. Voor ieder proefwerk of SO werkt de leerling in ieder geval 3 dagen vooruit. Dit plannen we samen met de leerlingen, met behulp van ons leerlingvolgsysteem. Wij adviseren om de huiswerkbegeleiding te starten vanaf 3 dagen per week, om ze de optimale begeleiding te kunnen bieden.

 

Als tijdens de huiswerkbegeleiding blijkt dat een leerling meer hulp nodig heeft bij een bepaald vak, is er een intensievere 1-op-1 begeleiding mogelijk, in de vorm van bijlessen of extra intensieve huiswerkbegeleiding.

 

Al onze begeleiders voor onze huiswerkbegeleiding Rotterdam hebben naast hun vakinhoudelijke kennis bij ons een training gevolgd. Deze training is gericht op onze werkmethodes en oplossingsgericht werken.

Huiswerkbegeleiding in Rotterdam in het kort

  • Actief leren: Bij huiswerkbegeleiding stimuleren we de leerlingen om actief met de leerstof aan de slag te gaan en overhoren leerlingen. Zo toetsen wij hun kennis en testen we hun begrip.
  • Planning en structuur: Met ons leerlingvolgsysteem zetten wij bij AFTER’S COOL met de leerling een vast huiswerkprogramma op waardoor kinderen leren gestructureerd te werken en vooruit te denken.
  • Goede inhoudelijke hulp bij alle vakken: Iedere dag hebben we bij onze huiswerkbegeleiding in Rotterdam een vast team met begeleiders die kunnen helpen met alle vakken. Deze begeleiders hebben naast hun vakinhoudelijke kennis een training bij ons gevolgd die gericht is op onze werkmethodes en oplossingsgericht werken.
  • Motivatie: AFTER’S COOL heeft veel aandacht voor de motivatie van leerlingen, omdat dit net als zelfvertrouwen en concentratie een belangrijke voorwaarde is om goed te leren. Wij zorgen voor een omgeving waar het fijn is om te komen. Leerlingen komen met (relatief) plezier zo blijkt ook uit onze enquêtes. Ook kunnen wij een motivatiescreening afnemen. Daarmee kunnen we nog beter zaken die de motivatie belemmeren opsporen, zodat we weer positief door kunnen.

Vind een locatie in Rotterdam in de buurt

Meer informatie en direct aanmelden