Menu
  • Uncategorized
08/10/2019

Hoe zijn we door de keuring gekomen, wat vinden ze en waar gaan we mee aan de slag?
We hadden al een slagingspercentage van 98%, toch nog even noemen 🙂
Ons rapport is om van te blozen: ouders geven ons een 8,2 en, voor wie het wat zegt, een Net Promotor Score van +44.*
De samenwerking met de coördinatoren en remedial teachers krijgt zelfs een 8,5! Het is voor ons heel belangrijk dat de samenwerking met ouders heel goed is, want we werken met leerlingen en geen enkele leerling is hetzelfde.
We maken continu plannetjes of ingewikkelder plannen voor iedere leerling. Loopt het even niet lekker op school of thuis? Dan passen we het plan aan. Het schoolsysteem is als een trein die altijd doorgaat, maar waar de leerlingen soms af (dreigen te) vallen. Wij houden dat in de gaten en helpen ze met bagage en al terug op de trein te stappen.
De coördinatoren en remedial teachers hebben altijd een kort lijntje met de leerling, ouders en school als nodig. Ze passen de begeleiding aan op wat op dat moment nodig is om de volgende stap te kunnen zetten. Een dag minder, een dag extra, een bijles voor het lastigste vak, extra coaching gericht op motivatie, planning of zelfvertrouwen, de teugels wat laten vieren of juist wat strakker etc etc.

En waar gaan we mee aan de slag? De feedback van ouders geeft ons goede aanknopingspunten voor wat we dit jaar weer beter kunnen doen. Het belangrijkste wat we terugkrijgen is dat het belangrijk is dat we zichtbaarder maken hoe we het aanleren van verschillende effectieve leerstrategieën en het leren plannen aanpakken in het proces van huiswerkbegeleiding en bijles.
Zo zijn we zijn dit jaar gestart met ‘Leren doe ik zo’ en ‘Examen doe ik zo boekjes’. Dat werkt onwijs goed, leerlingen die bij ons starten gaan de eerste weken aan de slag en maken zo direct een grote sprong met ‘leren leren’ en leren plannen.
We zijn een werkboek aan het ontwikkelen helemaal gericht op het maken van een goede dag-, week- en toetsweekplanning.

AFTER’S COOL @School: we zijn afgelopen schooljaar met veel nieuwe scholen gaan samenwerken. We organiseerden Lentescholen, Zomerscholen en zogenaamde ‘Doorstroomprogramma’s’ op deze scholen. En een grote samenwerking tussen onze afdeling voor remedial teaching en PPO (primair passend onderwijs) in Rotterdam.
Spannende nieuwe samenwerkingen, waarbij het belangrijk is dat het goed klikt. Tijdens de evaluaties hebben wij alleen maar positieve feedback gekregen op de samenwerking. Onze scholencontacten noemen dat ze blij zijn dat ze voor ons hebben gekozen vanwege onze flexibiliteit, heldere communicatie, structuur, benaderbaarheid, positiviteit en de actieve zoektocht naar samenwerking en contact met docenten, mentoren en jaarleiders.

Wat vinden de leerlingen nou van ons? Huiswerk maken is toch nooit leuk? Bekijk het hier, ze vinden het toch best heel fijn, AFTER’S COOL 🙂